onsdag, desember 28, 2005

Narnia - som en brødskive med Nugatti

Historien om Narnia er forholdsvis ny for meg. Har ikke lest bøkene, og har kun vage, vage minner om filmen/serien som en gang for lenge siden gikk på fjernsyn (også kalt TV) Jeg var full av forventning da jeg skulle se den på kino 2. juledag. For at leseren skal forstå hvilke forventninger jeg hadde til filmen, vil jeg ta utgangspunkt i mat. Mine forventninger lignet de forventningene jeg har før jeg skal smake en matrett jeg aldri har smakt men som jeg har hørt mye godt om. I det virkelige liv er det for eksempel iransk mat eller libanesisk mat...

Men, la oss si jeg aldri har smakt brødskive med Nugatti. La oss også si at de jeg har pratet med sier at det er veldig godt. La oss også si at mine forventinger blir veldig høye. Ja - da jeg til slutt får smake brødskive med Nugatti holder jeg faktisk med at det smakte godt. Men ikke så godt jeg hade forventet meg. Jeg tenkte kanskje i termer av indisk mat, som også er veldig godt. Og som jeg synes er mye bedre en brødskive med Nugatti. Men - en god brødskive med Nugatti kan ikke smake så mye mer eller så mye godere enn en brødskive med Nugatti. Derfor - om du ikke har sett filmen - skru ned forventningene til brødskive med Nugatti-nivå, og du kommer ti¨l å ha en alldelse fantastisk filmopplevelse.

4 kommentarer:

Simon W sa...

Jeg hadde håpet på at Narnia skulle väre som 2 liter vaniljeis med sjokoladebiter.

Lise sa...

Hehe, takk for tipset,
Bengt Harald! ;) Skal se den i morgen!

Anonym sa...

man kanske kan säga såhär... man kan inte ha lord of the rings-förväntningar, för då blir man lite besviken... men precis som tolkiens sagor är mer komplicerade än cs lewis, så kan man säga att sagan om ringen är mer arbetad, djup och vacker än narnia... däremot är narnia en fin och sevärd film och en klockren bioupplevelse sådär efter all julmat...

RC sa...

Jeg skal gå å se filmen på tross av at jeg ikke er særlig glad i brødskive med nugatti.